Hoppa till innehåll
Hem » Portfolio Items » The Green Butcher – 2022

The Green Butcher – 2022

Pop-up projekt: The Green Butcher på Skånegatan

Noel’s Pop-ups arbetade i detta projekt tillsammans med grundarna av The Green Butcher, Jon Birgne och Arwind Malhotra under vinter 2022. Projektet gick ut på att att flytta deras verksamhet från City till Södermalm, genom att driva The Green Butcher Pop-up på Skånegatan under 8 veckor! Syftet var att undervärdera området och kundbasen för att avgöra intresset och förutsättningar inför framtida öppningar i närområdet.

Först genomförde vi ekonomiskt förarbete för att budgetera projektet, skapade en design för lokalen som matchade deras varumärkes identitet. Sedan tog vi även gemensamt fram ett nytt sortiment av mat och dryck för att utnyttja möjligheten till ett utbud med alkoholhaltiga drycker som inte funnits tidigare. Dessutom ansvarade vi för personalintro, löpande utbildning samt den operativa driften under 8 veckor!

Restaurangen öppnade gästspelet 10 januari och samarbetet avslutades 28 februari.

Förarbete Nov- Dec 2021.Pop-up i drift: Jan- Feb 2022.
Renovering / Inredning. Enligt befintligt varumärke/ profil
Dryckesutbud. Öl, Vin, Cocktails, Alkoholfritt.
Personalintroduktion / Personalutildning. Team om 5.
Operativt Driftansvar.
Bemanning, Schemaläggning.
Ekonomi – Budget, Kalkylering, Analys, Redovisning.