Hoppa till innehåll
SoFo’s veteran

Vi har funnits på Skånegatan 59 i mer än 20 år.
Till en början under namnet Hot Pita Pockets när vi öppnade för första gången 1998. Därefter som Noel’s sedan 2006. Men under de senaste 1,5 åren påbörjat en ny typ av verksamhet. Den bygger på att implementera nya kulinariska idéer som pop-up koncept, tillsammans med utvalda samarbetspartners.

Vi kallar det för Noel’s Pop-ups.

Idén bakom vår Pop-up serie är att försöka finna unika samarbetspersoner som inte alltid har möjlighet att på egen hand implementera sina idéer.

Vi strävar efter att visa upp nya kulinariska koncept som avviker från de mest typiska och populära trenderna inom mat.

Våra samarbeten syftar till att möjliggöra för våra partners att testa sin idé, bygga upp en kundbas och skaffa sig erfarenheter av att driva krog som de kan använda som underlag i deras utvecklingsresa, Därför erbjuder vi våra lokaler samt kunskaperna och erfarenheterna inom vårt team som resurser för att förverkliga detta.

Genom att driva kortsiktiga samarbeten, kan vi dessutom kontinuerligt introducera området och gästerna för nya och fräscha krogupplevelser.

Vilka står bakom?

Krögaren Noel kommer fortsätta att vara delaktig i verksamheten, tillsammans med sina nya kompanjoner. Jasmine och Jade Borday kommer att ha mer framträdande roller framöver som ansvariga för upprättande av nya samarbeten, den löpande driften samt vidareutvecklingen av Noel’s Pop-ups.

Vi ser alla fram emot att fortsätta driva vår lokala institution, men i en ny och modern tappning som främjar matkultur från hela världen!

Hur har vår resa hittills sett ut?

Våren 2020 erbjöd vi La Olita en möjlighet att utveckla sitt foodtruckkoncept till en restaurangupplevelse i våra lokaler. Deras mexikanska pop-up blev en succé och gav krögarna underlag för att gå vidare med verksamheten på lång sikt i egna lokaler.

Under våren och sommaren 2021 har vi gästats av Mama Rukias Swahili Streetfood. Liksom deras pop-up föregångare hade de tidigare drivit sitt koncept som en foodtruck. Samarbetet var mycket lyckat! Idag har krögarna öppnat verksamheten i sina nya lokaler på Medborgarplatsen.

Vi vårt tredje pop-up samarbete har pågått sedan sensommaren 2021 tillsammans med Eddy Vargas. Hans koncept Tiger Milk kan enklast beskrivas som en ceviche och piscobar med ambitionen att visa upp det peruanska köket.

Framtida Pop-ups

Tiger Milk kommer att fortsätta sitt gästspel hos oss fram till 22 December. Därefter kommer vi att introducera nya koncept löpande. 

Vi kommer att starta 2022 med en hyllning till växtriket!